Skocz do zawartości

Zdjęcie

#02 - Ekonomia, wstępne przedstawienie mapy, ogólne postanowienia


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   GorkyFactory

GorkyFactory

    Gad Naczelny

  • Zarząd
  • 170 postów
  • Nick In Game:Fenkervak
  • LokalizacjaTychy
  • GG:59033656
  • Discord:GorkyFactory #8391

Napisany 28 August 2017 - 04:30 PM

PygPIc5.png

 

  • Witajcie szanowni gracze Elvarion Role Play. Długi czas minął od ostatnich udostępnionych informacji, za co bardzo Was przepraszamy, ale dziś powracamy z garścią kolejnych ustaleń odnośnie funkcjonowania i rozwoju projektu.

 

Sposobów na zarabianie pieniędzy na serwerze będzie cała masa, a wszystko to uzależnione jest wyłącznie od Waszej aktywności i sprytu, jednak należy pamiętać, że samych wydatków również będzie nie mało. Wprowadziliśmy do gry system prac dorywczych, dzięki którym zawsze do sakiewek wpadnie kilka sztuk złota, a pracy której podjąć się będzie mogła każda postać, część z nich może jednak wymagać specjalnych umiejętności. Limitem złota, które będzie można zarobić to raptem dwadzieścia sztuk złota. Wydaje się to być małą liczbą i faktycznie taka forma zarobku nie przyniesie postaciom żadnego zysku, jednak należy pamiętać że ma to tylko za zadanie pozwolić waszym postaciom na zaspokojenie podstawowych potrzeb, jak chociażby głód czy pozwoli na zakup choćby najbardziej pospolitych łachów, lub na wynajęcie pokoju w karczmie. Faktem jest, że całkiem sporo tych możliwych wydatków za raptem garść monet, lecz chcemy w miarę możliwości wprowadzić w porównaniu do podstawowej wersji gry sporą deflację, czyli zwiększyć wartość pieniądza tak, aby nawet pojedyncza sztuka złota gwarantowała możliwość wypicia kufla piwa. Unikając w ten sposób sytuacji, w której gracz niesie przy sobie kilkaset sztuk złota, które z całą pewnością musiałby ciągnąć za sobą na jakimś wózku. Głównym zarobkiem będą jednak cechy(nie dotyczy Hanzy i Kobry), gdzie urobek będzie zdecydowanie większy a jednocześnie zależny od sprytu, aktywności i pomysłowości właściciela danego biznesu. Każdy przeżyje, jednak dopiero interakcje z innymi graczami pozwolą na zarobienie dużej sumy. Stały dzienny zarobek niweluje wszystkie możliwe formy grindowania złota.

 

Właściciele biznesów mają tutaj największe pole do manewru, bowiem tylko od nich zależy jak szybko się dorobią własnych apartamentów. Ich konkurencję stanowić będą postacie NPC, które będą alternatywną drogę pozyskiwania/sprzedawania przedmiotów i pełniących funkcję rynku zbytu. Właściciele cechów oraz biznesów, czy zwykli gracze będą mogli pozwolić sobie na zakupienie materiałów czy danych produktów, przykładowo ubranie u postaci niezależnych, te jednak będą posiadały znacznie podbite ceny, przez co handel z nimi będzie w znacznym stopniu po prostu nieopłacalny. Koszt materiałów czy produkcji będzie znacznie niższy od kwoty, którą zaśpiewa Wam NPC. Dlatego lepszą drogą będzie przekonać się co do próby kontaktowania się z innymi graczami i jednak nawiązywanie z nimi bliższych relacji InGame. Ma to na celu zmianę nastawienia graczy, którym bardzo nie podoba się konieczność interakcji z graczami. Doskonale to rozumiemy, scena G2O/GMP wygląda jak wygląda, możecie po prostu nie być przyzwyczajeni. Trzeba się będzie szanowni gracze, dostosować. Ale już wracam do tematu, bo nieco od niego uciekliśmy.

 

Właściciele interesów w mieście mogą dorobić się znacznej sumy, zwyczajnie zawierając znajomości i wykonując regularnie wymiany handlowe. Właściciel farmy za miastem może porozumieć się z właścicielem karczmy, która to nabędzie za wyznaczoną sumę żywność, którą dalej z procentem sprzedawać będzie karczmarz, czerpiąc z tego zyski również dla siebie. Kowal może mieć kilku własnych ludzi od wydobycia kruszcu, niezbędnego do przetapiania i przetwarzania dalej na przedmioty o wiele większą stawkę. Lub, jak to ma już miejsce, nawiązać kontakt ze strażą i na bieżąco wykonywać dla nich pancerze, co owocuje z całą pewnością sporymi przywilejami u samej straży, o złocie nie wspominając.

 

A wydawać będzie na co, bowiem postanowiliśmy wprowadzić znane i dosyć kontrowersyjne rozwiązanie w postaci głodu. Ten zazwyczaj na serwerach był wprowadzany w sposób dość niefrasobliwy, powodując frustrację wśród użytkowników, powodując masowe zgony i inne kuriozalne sytuacje. Głód się pojawi, w formie dość nieinwazyjnej i nie przynoszącej znacznego utrudnienia rozgrywki z powodu nie jedzenia. W przyszłości pewnie pomyślimy jeszcze o innych sposobach na nagradzanie “najedzonych” graczy. Na razie głód będzie powodował jedynie znaczny spadek zdrowia, a gracz zobowiązany będzie do odgrywania osłabienia postaci z tego powodu. Nie chcemy sytuacji, w której ktoś będzie krwawił, czy nawet umierał z powodu głodzenia swojej postaci. Mała ilość zdrowia będzie skutkowała oczywiście diametralnie zmniejszonymi szansami na przetrwanie podczas ewentualnego zagrożenia, czy starcia.

 

Gdy zaczniecie zarabiać więcej, będziecie mogli nabyć własne ubranie od krawca. Będzie to kolejny cech, który będzie można zająć i tworzyć wszelakie ubrania, bądź niskiej klasy pancerze ze skór i innych tkanin. Dodane zostanie kilka typów materiałów, z których wytwarzane mogą być ubrania, od tych pospolitych, po prawdziwe arcydzieła za równowartość solidnej, pękatej sakiewki. Krawiectwo dołącza więc do rodziny rozwijanych na serwerze profesji. A gdy zacznie wam się przelewać, lepiej zostawcie sobie pieniądze w banku.

 

Zdjęcia z mapy Khorinis:

  • Prowizoryczne wzmocnienia muru.

Spoiler

  • Targowisko

Spoiler

  • Magazyn w porcie, Lombard

Spoiler

  • Lazaret i kapliczka

Spoiler

Grafika: Zefir

ps. Quarchodron ma aktualnie awarię sprzętu, przez co zaliczamy mały poślizg.


  • Baldar, Liberal, Winter i 9 innych lubi to

#2 OFFLINE   Liberal

Liberal

    Portowy wsiór

  • Gracz
  • 31 postów

Napisany 28 August 2017 - 04:44 PM

Super targowiska wyciągnięte z porządnych modów. Domy i tekstury również wyglądają obiecująco.


  • GorkyFactory lubi to

#3 OFFLINE   Pas

Pas

    Portowy wsiór

  • Gracz
  • 88 postów
  • Nick In Game:Haragoth
  • LokalizacjaDziura Mazowiecka

Napisany 28 August 2017 - 04:49 PM

"Limitem złota, które będzie można zarobić to raptem dwadzieścia sztuk złota. "
Mówimy tu o limicie w jakich ramach czasówych? Dnia ooc/dnia ic/tygodnia?

Co do deflacji, najprościej byłoby z góry ustalić początkowe ceny danych towarów możliwych do rozprowadzania przez graczy, żeby mieć jakąś jednolitość.

"
postacie NPC, które będą alternatywną drogę pozyskiwania/sprzedawania przedmiotów i pełniących funkcję rynku zbytu"

Czy ma to oznaczać, że pieniądze jakie włożymy w NPC będą znikać? Czy może będą trafiać po części do skarbca miasta, które w ten sposób będzie mogło opłacać straż itp itd. 


"Kowal może mieć kilku własnych ludzi od wydobycia kruszcu"

Niedługo każdy z cechów będzie posiadał prywatną armię, ale to dobrze, bo przecież tak właśnie było :P Co do wydobywania, chętnie dowiedziałbym się trochę więcej o tym systemie. Jak sądze trzeba jednak czekać na kolejne informacje :C


Co do mapy, wyglądał to ładnie jak narazie. Mam takie pytanko odnośnie Lazaretu - jest on zarezerwowany dla straży czy publiczny? (I nie wcale nie pytam, bo aż zaświeciły mi się oczy na myśl o prowadzeniu go postacią staruszka xD)



#4 OFFLINE   GorkyFactory

GorkyFactory

    Gad Naczelny

  • Zarząd
  • 170 postów
  • Nick In Game:Fenkervak
  • LokalizacjaTychy
  • GG:59033656
  • Discord:GorkyFactory #8391

Napisany 28 August 2017 - 04:53 PM

"Limitem złota, które będzie można zarobić to raptem dwadzieścia sztuk złota. "
Mówimy tu o limicie w jakich ramach czasówych? Dnia ooc/dnia ic/tygodnia?

Co do deflacji, najprościej byłoby z góry ustalić początkowe ceny danych towarów możliwych do rozprowadzania przez graczy, żeby mieć jakąś jednolitość.

"
postacie NPC, które będą alternatywną drogę pozyskiwania/sprzedawania przedmiotów i pełniących funkcję rynku zbytu"

Czy ma to oznaczać, że pieniądze jakie włożymy w NPC będą znikać? Czy może będą trafiać po części do skarbca miasta, które w ten sposób będzie mogło opłacać straż itp itd. 


"Kowal może mieć kilku własnych ludzi od wydobycia kruszcu"

Niedługo każdy z cechów będzie posiadał prywatną armię, ale to dobrze, bo przecież tak właśnie było :P Co do wydobywania, chętnie dowiedziałbym się trochę więcej o tym systemie. Jak sądze trzeba jednak czekać na kolejne informacje :C


Co do mapy, wyglądał to ładnie jak narazie. Mam takie pytanko odnośnie Lazaretu - jest on zarezerwowany dla straży czy publiczny? (I nie wcale nie pytam, bo aż zaświeciły mi się oczy na myśl o prowadzeniu go postacią staruszka xD)

  1. Limit 20 sztuk złota jest na dobę.
  2. Ceny te zostaną ustalone, gdy na 100% potwierdzimy ukończenie addona.
  3. Trafią do skarbca. Obiec pieniądza będzie zamknięty.
  4. O wydobywaniu info tutaj. http://elvarion.pl/i...odel-rozgrywki/
  5. Lazaret prowadzą magowie, jest on publiczny i może z jego usług skorzystać każdy.

  • Pas lubi to

#5 OFFLINE   Pas

Pas

    Portowy wsiór

  • Gracz
  • 88 postów
  • Nick In Game:Haragoth
  • LokalizacjaDziura Mazowiecka

Napisany 28 August 2017 - 05:33 PM

Co do wydobywania, chodziło mi raczej o rzeczy związane bezpośrednio z rozgrywką - ile będzie takich miejsc, czy będą ogólnodostępne czy raczej schowane, będą jakoś strzeżone. Jak wiadomo, mapę mamy zmniejszoną, mimo to istnieje wiele miejsc, w których można wydobywać - np. kotlina Lestera pod wieżą Xardasa, jaskinia bandytów Cavalorna czy jaskinia w jarze wzdłuż przystani.

O, właśnie tak mi się skojarzyło. Jak sprawa będzie się miała z wieżą xardasa? W ogóle zostanie w swojej postaci, czy może zamierzacie ją usunąć lub czymś zastąpić?



#6 OFFLINE   GorkyFactory

GorkyFactory

    Gad Naczelny

  • Zarząd
  • 170 postów
  • Nick In Game:Fenkervak
  • LokalizacjaTychy
  • GG:59033656
  • Discord:GorkyFactory #8391

Napisany 28 August 2017 - 08:23 PM

Będą dostępne dla każdego. Wieża zostanie albo zrównana z ziemną, albo zostanie otoczona jakąś historią. Zobaczymy czy coś wymyślimy odnośnie wieży, czy znajdzie swoje zastosowanie.
  • Pas lubi to

#7 OFFLINE   Axer

Axer

    Chrząszcz

  • Gracz
  • 9 postów
  • Nick In Game:Herlaf

Napisany 28 August 2017 - 08:51 PM

Fajnie się prezentuje. Podoba mi się, że po terenach po za miastem na prawdę można stwierdzić, że odbyła się tam wielka bitwa. Dodajcie może jeszcze jakieś groby, spalony las albo coś w tym stylu :)



#8 OFFLINE   MONOLITH

MONOLITH

    Portowy wsiór

  • Zbanowany
  • 95 postów
  • Nick In Game:Yngvar

Napisany 29 August 2017 - 05:54 AM

WIĘCEJ SCREENÓW Z MAPY

(nie jest to finalna wersja)

 

Spoiler

  • MrSaler, Vertigo, GorkyFactory i 2 innych lubi to

#9 OFFLINE   Aldan

Aldan

    Ścierwojad

  • Gracz
  • 14 postów
  • Nick In Game:Aldan
  • GG:52728955

Napisany 29 August 2017 - 04:59 PM

Wszystko ładnie, pięknie super. Tylko aby to się nie skończyło zbyt szybko, aby chociaż dało dłużej pograć i coś naprawdę na nim zdobyć kilku dniową pracą. Zamiast, 2 dni po starcie, a tu bum, to na co pracowałeś jest nic nie wartę. Żeby nie było, nie jestem pesymistą, tylko po prostu, chce zaznaczyć moje przewidywania wobec tego projektu. :)



#10 OFFLINE   Baldar

Baldar

    Wor Gorkyego

  • Zarząd
  • 70 postów
  • Nick In Game:Baldar
  • LokalizacjaKielce
  • GG:52316811
  • Discord:Baldar#2224

Napisany 29 August 2017 - 06:02 PM

TEGO projektu? Wymień mi choć jeden, który aktualnie utrzymuję się i ma graczy przez 3-4tygodnie. My chcemy stworzyć stabilne miejsce do gry, a nie bić rekordy online. Jest to serwer dla osób, które chcą grać normalne roleplay, także dla nas samych. Walczymy i mamy ambicje na serwer, Ty opisujesz swoje przewidywania - możesz odejść, nikt Cię nie trzyma. Skoro twierdzisz, że to i tak nie ma sensu... My robimy to dla graczy, którzy chcą i się angażują, piszą bardzo dobre karty postaci, aplikacje oraz organizacje. Pomagają nam nawet dostarczając materiały do addona lub w każdy możliwy sposób, dlatego im się odwdzięczamy i robimy TEN serwer. Ten uśmieszek możesz schować do kieszeni. Nie rozumiem takich ludzi jak na poprzedniej edycji, niby chcą aby gothic online się rozwijał a z drugiej "OBY TO PADŁO... BO NIE WYTRZYMIEM". Nie myśl o mnie źle, nie mam nic do Ciebię ale nie rozumiem czemu ktoś tu traci czas wiedząc, że go TRACI. A musiałem to z siebie wyrzucić bo nie jesteś pierwszy. Przychodzą tu ludzie pisząc "WITAJCIE ALE I TAK TU NIE ZAGRAM", no sorry, nikogo tu nie trzymamy.


  • Un'Shallah lubi to

#11 OFFLINE   Liberal

Liberal

    Portowy wsiór

  • Gracz
  • 31 postów

Napisany 29 August 2017 - 06:24 PM

Yyy, jak zobaczyłem SS'y z lotu ptaka Monolitha to mi troche opad. Port widzę, że z podstawki. Będzie mi brakować idealnie wystylizowanego burdelu, pełnych pietyzmu zaułków i ulic, nowych chatek z drewnianymi schodkami na piętro, balkonów i werand, drewnianych kładek dla rybaków z L'Hivera. Mówię - jeśli nadrobicie to skryptem to pewny jestem, że gracze nie będą zwracać uwagi jak to wygląda. Nie spodziewam się jednak szału aktywności w portowej.

Edit: Zaznaczam, że przeczytałem, że nie jest to finalna wersja, ale małe szanse na to, by ktoś się naprawdę przyłożył do portu.



#12 OFFLINE   Pioneer

Pioneer

    Portowy wsiór

  • Gracz
  • 51 postów
  • Nick In Game:Konrad

Napisany 29 August 2017 - 06:29 PM

Liberal pamiętaj, że mapę edytować można nawet podczas rozgrywki. Na potrzeby graczy pewnie miasto będzie się rozbudowywać - nawet dla samej estetyki.


Dodany obrazek


#13 OFFLINE   Baldar

Baldar

    Wor Gorkyego

  • Zarząd
  • 70 postów
  • Nick In Game:Baldar
  • LokalizacjaKielce
  • GG:52316811
  • Discord:Baldar#2224

Napisany 29 August 2017 - 06:35 PM

@Liberal, nie wiem czy Gorky gdzieś dopisał, że nie jest to finalna wersja mapy. Pokazano te ss na potrzebny newsa ale mapa jest jeszcze w trakcie prac.



#14 OFFLINE   Aldan

Aldan

    Ścierwojad

  • Gracz
  • 14 postów
  • Nick In Game:Aldan
  • GG:52728955

Napisany 29 August 2017 - 07:31 PM

Baldar, czy ja mówię, że tracę tu czas, czy się jakoś tak wyraziłem. Niech mnie piorun strzeli, bo nie napisałem takich słów. Nie chciałem tego ująć w ten sposób, po prostu, tymi słowami chciałem powiedzieć, że z chęcią zagram na tym serwerze. A czy to ma sens, czy nie. Mam to gdzieś, bo po tym co u was widziałem, w sensie w tematach o ekonomii, pracach i innowacjach jakie będą w skrypcie. Powiem, że będzie ciekawie i warto będzie zagrać, i zagram. Tylko serwer musi wystartować, bo tak to mogę se rzucać słowa na wiatr xd. :) :). (I dwa emotki na dokładkę)


  • GorkyFactory lubi to

#15 OFFLINE   GorkyFactory

GorkyFactory

    Gad Naczelny

  • Zarząd
  • 170 postów
  • Nick In Game:Fenkervak
  • LokalizacjaTychy
  • GG:59033656
  • Discord:GorkyFactory #8391

Napisany 29 August 2017 - 10:53 PM

Baldar, czy ja mówię, że tracę tu czas, czy się jakoś tak wyraziłem. Niech mnie piorun strzeli, bo nie napisałem takich słów. Nie chciałem tego ująć w ten sposób, po prostu, tymi słowami chciałem powiedzieć, że z chęcią zagram na tym serwerze. A czy to ma sens, czy nie. Mam to gdzieś, bo po tym co u was widziałem, w sensie w tematach o ekonomii, pracach i innowacjach jakie będą w skrypcie. Powiem, że będzie ciekawie i warto będzie zagrać, i zagram. Tylko serwer musi wystartować, bo tak to mogę se rzucać słowa na wiatr xd. :) :). (I dwa emotki na dokładkę)

Serwer wystartuje. Czy za miesiąc, czy za trzy, czy dopiero za rok. Tak jak Baldar pisał, my chcemy zrobić serwer do grania, nie wielkiego molocha pożerającego inne projekty. W momencie, gdy serwery rzędu Pentagram(gdzie admini chodzą nocami expić z graczami rozmawiając na TSie i na /b, tak dla zobrazowania o czym mówię) powstają i umierają średnio w kilka tygodni, gracze wyrzynają się poprzez masowe CK i inne pierdoły, to tutaj zawsze serwer będzie stał otwarty. Do momentu, w którym gracze G2O, którzy uparcie bronią się przed rozwojem platformy i sceny, po prostu zrozumieją że gdy chcą zagrać, zawsze gdzieś tam ten Elvarion będzie stał i na gracza czekał.


  • Flavio lubi to


0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników